lördag 14 juni 2008

Med stormsteg

Nu har jag fixat till en rödsvart design, och även ändrat lite inställningar så att det t.ex. ska gå för vem som helst att kommentera i kommentarsfälten, även anonymt. Det är inget tvång att skriva kommentar, men det kan sätta lite välbehövlig press på mig att få reda på att någon läser.

Söndagkvällsinvägningen närmar sig med stormsteg, och jag funderar lite på om det är så klokt att ha en invägning dan efter att man haft sin fria dag och unnat sig äta hur mycket man vill. Hmm, kanske borde jag lägga den dagen innan istället ;) Jag ska sova på saken, men jag kör en vägning nu på söndag hursomhelst. Jag har förresten för mig att jag läst nånstans att när man äter mycket onyttigt en enda dag i veckan så kan inte kroppen ta till sig allting och det är därför inte så väldigt farligt för vikten iaf. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att kroppen inte kan ta upp vad man stoppar i sig är nog inte helt sant, men om man har en ätardag då och då gör det ingen större skillnad för vikten - negativt. Eller så kan man, som min pappa, skapa sig en egen intressant metabolisk logik: "Om man äter 200 g lösgodis väldigt snabbt klarar kroppen inte av att ta upp all energi"... ;D
Jag läser för övrigt din blogg varje dag - du är imponerande aktiv! Själv yogar jag bara lite just nu... /AK

Tobias sa...

Aha, tackar för info :) Då kan man ändå ha en ätardag med gott samvete. Haha, intressant teori din pappa hade ;)

Kul att du läser den och tack! :) Det är bra att jag vet att du läser, för då skärper jag mig lite extra, hehe.

Ja, men du har ju all anledning att ta det lugnt!