fredag 13 juni 2008

Dag 5 - ofrivilligt lugn dag

Den långa turen igår tar ut sin rätt idag, dvs högerbenet funkar inte som det ska, så jag får skippa långpromenaden som jag tänkt ta. Men vi hade förvisso en friskvårdspromenad på jobbet, som varade tre kvart, varav minst en kvart bestod av stillastående pratande. Så det räknas väl knappt, men bättre än inget.

Imorgon har vi dessutom planerat in en grupp-jogg på fem personer, följt av bowling, indisk restaurang och filmtittande (den stora frågan: blir det chips eller grönsaksdipp till det???). Så jag vill inte riskera att försämra mitt ben till grupp-joggen, som för övrigt är ett helt nytt spektakel. Det blir kul.

Jag minns nu varför jag hade tänkt sätta igång med gymmandet så tidigit som möjligt, det vore läge att kunna göra nåt de dagar benet måste vila. Ska inte gnälla så mycket mer om mina krämpor, men de är helt klart ett visst hinder, men hinder som gradvis kommer att försvinna iofs.

Till kvällsmat/middag åt jag samma sorts bönor som igår, des om blev över ur burken, plus ett par knäckemackor. Jag har börjat köpa knäckebröd, eller hårt bröd, för jag tycker det är godare än det riktigt grova mjuka brödet och dessutom tror jag det är billigare, med tanke på att mjölpriserna gått upp och knäcke innehåller mindre mjöl (och mer knäck?). Knäckebröd hör absolut inte till mina favoriter, men jag har utforskat lite olika alternativ senaste tiden och hittat något som verkligen är gott, inte bara gott för att vara knäckebröd utan gott gott! Det är en massa olika frön och grejer och har en salt smak, så det påminner om snacks, och paketen ser ut såhär:




Jag hade tänkt hålla mig "clean" från allt vad onyttigheter heter även idag, men ensam hemma en fredag utan något gott klarade inte min självkaraktär av idag, speciellt inte när de reade ut en påse med chokladägg för fem spänn på konsum. Några chilinötter slank med i tron om att det nog var nyttigt. "Chili är ju bra för matsmältningen dessutom", tänkte jag. Jag stog även och suktade efter en donut med röd glasyr på, öl, och läsk, men jag lyckades stå emot de frestelserna. En läsk var nära att slinka med, den åkte ner i korgen, men halvägs på väg till kassan vände jag och ställde tillbaka den.
Som eventuella läsare märker så håller jag på att ändra om utseendet på bloggen. Jag gör lite i taget, så bli inte förvirrade.

Inga kommentarer: