lördag 14 juni 2008

Dag 6 - fri dag

Idag är min fria dag, då får jag äta vad jag vill utan dåligt samvete. Det är en jättebra grej med en fri dag tror jag och det verkar fungera för alla jag har hört använt det. Fungerat mycket bra tillomed. Jag har inte ätit så mycket onyttigt än, en vegetarisk baugette med fetaost och en fjärdedels muffins bara, i picnic-syfte. Köpte tillomed lokavatten till baugetten. Men nu väntar strax en filmkväll och jag har köpt på mig tre kaloririka öl, och lite majschips med dipp, och jag tror det väntar popcorn och muffins, och kanske en del andra onyttigheter vid filmsessionen med kompisar. Och nu strax ska jag proppa i mig en sån där tråkig djupfryst pizza med extra-allt. Skulle egentligen blivit indisk restaurang idag, men de planerna havererade av nån mystisk anledning.

Tidigare idag körde vi en gruppjogg på fem personer som var minst 4 km. Det var en trevlig grej, och extra trevligt när man tar det lugnt och har kondis nog att samtala. Det är först på senare tid som jag börjat känna att jag kan springa längre sträckor utan ansträngning, det är riktigt skön upplevelse att bara glida runt utan att bli direkt anfådd. På senare tid har jag iofs sprungit mycket själv och då har jag mest jagat tider, vilket är ansträngande, men jag tror jag ska börja glida lite mer och köra längre sträckor, det tror jag kan vara bättre ur viktminskningssynpunkt. Fast samtidigt gillar jag att tävla mot mig själv, så det kommer nog bli en och annan tempolöpning också.

Har jag nämnt att jag planerar delta i två lopp i sommar? Det ena är bara om några veckor, det kommer bli kul, mer info det senare.

Inga kommentarer: