onsdag 18 juni 2008

Dag 10 - vilodag

Idag var jag duktig och käkade falafel + grekisk sallad + hommus till lunch. Även om det kanske är en del kolhydrater i baljväxter, så inbillar jag mig ändå att det var en ganska "lätt" lunch, vilket passar bra på en vilodag.

Trots vilodagen tog jag ändå en rätt lång promenad på 2 * 2,5 km till Ica Maxi och där råkade det slinka med ett par stora 65 cl Heineken, en påse cashewnötter och en liten påse ekologiska tortillachips som jag tänkte dippa i den överblivna hommusen. Men jag intalar mig att jag förtjänar det eftersom jag tog en hyffsad promenad på min lediga dag.

Recept på hommus:http://www.glykemiskt-index.info/index.php?ID=105(med tanke på vilken hemsida det ligger på, så är det nog inte så farligt med kolhydrater)

Det är lite för lite bilder här, så för att råda bot på det så kommer det en bild på Hommus (någon annan har tagit bilden):

Inga kommentarer: