fredag 27 juni 2008

Dag 18 - up and running again

Äntligen kom jag ut på en språngtur igen. Runt 5-6 km blev det. Mina närmsta planer är att springa en mil igen innan denna månad är slut. Och isåfall så har jag kommit upp i över 60 km på en månad, vilket vore kul.

I övrigt har jag fått rätt bra rutin på matvanor och kost och sånt tycker jag. Fast nu är jag sent i säng igen, så det får jag jobba vidare på.

Har fått betydligt mer lön/inkomst än vad jag brukar få, denna månad, så det kommer lägligt till inköp av gymkort och anmälningsavgifter till två lopp. Men jag tror även det räcker till en pulsklocka, jag känner att det skulle sätta en liten guldkant på joggingen, och extra intressant när man börjar orka springa längre distanser och kan kolla sina kilometer-tider t.ex. Tar tacksamt emot tips om pulsklockor, men ska börja en research i dagarna. Hittade lite tips i jogg.se:s forum, och har tidigare kollat lite på klockor. Skulle behöva nya joggingskor också, men det får vänta till nästa månad. Sedan är jag en fulländad joggare.

Har mått lite kajko senaste dagarna, fram till idag, men jag misstänker det beror på överansträngning. Har också börjat misstänka att jag är överkänslig mot glutamat.. men det är en annan historia. Den som vill veta mer om glutamat (som finns i nästan alla färdigrätter, halvfabrikat och snabbmat) kan läsa här och förfäras: http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/tillsatser/msgveta.htm

1 kommentar:

Anna sa...

Hoppas du är bättre idag! Vad roligt att du ska shoppa lite löparprylar, det har en stor betydelse för känslan när man är ute och joggar om man har bra grejer eller ej. Hmm pulsklockor finns en hel uppsjö av och tänk på vilka funktioner du vill ha så du får den bästa tänkbara för dej! Det är såååå roligt att springa!!!!