lördag 21 juni 2008

Dag 13 - chipsdag

Blev ingen chips till frukost, men lite kvällschips blev det. Har bara fått i mig en halv påse och börjar redan tröttna. Funderar lite på om jag ska köra samma metod som när jag slutade röka, dvs slänga resten av chipsen när man dämpat det värsta suget. Det kan verka oekonomiskt, men samtidigt blir man ju mer beroende ju mer man äter (eller röker).

Hursomhelst så har jag inte köpt några vanliga chips mitt i veckan, de senaste veckorna, och ingen pizza eller snabbmat heller. Tidigare blev det chips och snabb mat nån gång i veckan, ibland flera ggr, plus på helgen. Så jag tycker jag har gjort en del framsteg där, även om jag fallit dit på lite små godisbitar, och lite annat onyttigt, men jag ska nog försöka hålla mig från det med kommande vecka.

Idag har jag knappt rört mig nånting, vilket jag har lite dåligt samvete för, men mitt ben, framförallt knät, har ömmat en hel del. Är lite osäker om det verkligen är domningar eller om det är annat problem. Hursomhelst så har jag inte ens kunnat ta långpromenad, och jag är dålig på att styrketräna hemma. Knät och benet känns dock betydligt bättre nu och jag hoppas jag ska kunna ta en långpromme eller en runda med kompis(ar) imorron. Och imorron är det tredje vägningen, jag är lite rädd att vågen inte kommer vara min vän då... (ja, jag har smygvägt mig flera ggr)

En FRA-spion hörde av sig till mig idag och hotade med att stänga ner min blogg om jag inte såg till att det blev mer humor i bloggen, så jag hyr in Jan Stenmark som konsult idag:



Inga kommentarer: