torsdag 19 juni 2008

Dag 11 - samvetskval

Var nyss nere i källaren på jobbet (ett arkiv) och fick kolla på min viktkurva under min skoltid. Vid sista mätningen vid 17 års ålder, var jag lika lång som nu (184 cm) och vägde 63 kg. 15 år senare har jag lyckats gå upp 20 kg. Det är i genomsnitt 1,3 kg per år. Mitt mål är väl att hamna ungefär mittemellan min lägsta vikt och min högsta vikt, eller åtminstone 75 kg.

Hursomhelst så har en en sida av mig lite dåligt samvete för att jag åt en liten påse tortillachips + dip + en halv påse cashewnötter + två 65 cl öl, mitt i veckan, inte på min fria dag ens. Samtidigt så tycker en annan del av mig att det är helt ok och att det var rätt lite och inte sååå onyttigt ändå. Men återigen, det var ju inte min fria dag. Å andra sidan så är det här projektet tänkt att vara resten av livet, dvs att jag ska få in nya och bättre vanor som jag kan hålla hela tiden, och inte bara under en begränsad tidsperiod. Och man måste ju kunna unna sig nåt gott mitt i veckan ibland, men det behöver ju inte bli flera ggr i veckan och inte varje vecka. Så jag fortsätter nog att ha gott samvete.

Idag hade jag planerat att prova på det långa spåret och se om jag orkar/klarar en mil eller i närheten, men mitt ben känns inte helt ok, plus att det regnar en hel del, så jag tror jag avvaktar till imorgon. Ska nog köra lite lätt styrketräning hemma istället och kanske kolla in min yoga-video som jag fick ett infall att köpa häromveckan.

Det blir inget midsommarfirande för min del, så det blir ingen mat och alkohol-dekadens, vilket ju iaf är positivt formmässigt sett.

Inga kommentarer: