tisdag 17 juni 2008

Dag 9 - tempopass mellan tvättpassen

Idag kom jag inte ut innan kvällsmaten, vilket jag tänkt. Jag råkade halka tillbaka i gamla vanor, men jag tog ett tempopass senare på kvällen. Kom ännu en gång under 15 min på 3 km (14:57). Pga tvättid och lite felplanering så kändes det inte som läge att ta nån längre tur, men på torsdag planerar jag att försöka mig långa rundan i spåret, som är på en mil. Tror iofs inte jag ska springa hela, men längre än 6 km tänkte jag att jag skulle köra iaf, i ett lugnt tempo.

Imorron är det vilodag, med tid för andra aktiviteter. Nackdelen med att träna är att man måste prioritera bort tid, och jag är inte den som sittar och stirrar in i väggen annars, utan har fått göra avkall på andra grejer och projekt som jag tycker är roligt, kanske lite roligare än att löpa egentligen, men men. Jag har trots allt börjat vänja mig att göra avkall på de grejerna, och dessutom får jag ju mer energi och ork av att springa så den effektiva tidsförlusten är kanske lika med noll.

Det har flytit på helt ok hitills, jag väntar bara på att den stora svackan ska komma, eller det gör jag inte iofs, men är lite förvånad att den inte kommit. Att skriva denna blogg tror jag har hjälpt mycket, för visst tänker man på hur illa det skulle se ut att köpa en stor påse chips och en stor läsk istället för ett planerat joggingpass. Och jag lovar att jag kommer att skriva det om jag gör det. Idag köpte jag iofs en magnumglass efter jobbet och häromdan en center med lime/jordgubb/chili-smak. Men vafan, godis äter jag rätt sällan och är inte min stora last så det har jag inget dåligt samvete över.

Inga kommentarer: