tisdag 10 juni 2008

Dag 2 - havererade planer

Det bliv inget gymmande idag heller måste jag skamset erkänna. Jag skyller dels på en dålig ekonomi denna månad, plus att det blir billigare att köpa ett halvårskort som gäller från 1:a juli - 31:a dec, än ett kort som gäller 6 mån framåt från dagens datum, på friskis o svettis gym alltså. Men mest beror det på taskig ekonomi, samt att jag får betydligt bättre ekonomi från o med nästa löning. Så jag skjuter alltså fram gymmandet 3 veckor. Det känns rätt lamt och jag är lite besviken på mig själv ändå. Men jag straffade mig själv med ett tempopass 3 km löpning och 3 km promenad i rask takt efter det. Ska strax köra lite armhävning, hantlar och situps, som kompensation.

Och så funderar jag faktiskt på att köpa några öl till fotbollen, som jag nog ändå kollar på för att inte hamna helt utanför samtalsämnet på fikarasterna.

Egentligen hade jag tänkt straffa mit gym-skolkande med att springa långt och snabbt, men mitt högerben pallar inte två långa lopp två dar i rad.

Den som inte kan få nog av siffror och statistik kan även följa min löpardagbok här:
http://www.jogg.se/?sida=tdbok&todo=showall&id=211

(ännu mer siffror, statistik och länkar med användbar info kommer så småningom)

1 kommentar:

david santos sa...

EURO 2008

SWEDEN Congratulations!!!!!!!!!!