måndag 9 juni 2008

kvällstillägg

En annan faktor som har viss påverkan på vikten är ju sömnen. Den har jag också lyckats missköta sen urminnes tider, den har blivit något bättre det senaste året, men mycket behöver fortfarande göras. Så denna blogg kommer nog även innefatta mitt krig mot vakenheten. Jag tror iofs jag är en b-människa (för mer info: http://www.b-samfundet.se/node/112), men kanske använder jag bara det som en dålig ursäkt för att inte lägga mig i tid. Men jag ska göra ett helhjärtat försök att anpassa mig efter normen under dessa veckor hursomhelst. Med början imorgon, harkel.

Jag ska även ta efter Jögga och Freddes taktik med en "fri dag", då man kan stoppa i sig vad som helst. Det får bli lördagar.

Jag ska också plagiera dem med vecko-vägning, vilket får bli söndagkvällar, men jag kommer nog tjuv-väga mig då och då. Kollade precis nyss och nu visade vågen 81.9. Precis som jag misstänkte var gårdagens vikt lite missvisande eftersom jag proppat i mig ovanligt mycket mat i helgen.

Första dagen har snart passerat och det har gått rätt bra, men jag borde varit i säng tidigare och ha vilat direkt efter jobbet. Möjligtvis hade jag kanske orkat springa direkt efter jobbet om jag sovit åtta timmar. Värt att undersöka.

Jag har tagit en "före-bild" på mig själv, men jag tror faktiskt jag fegar ut och lägger upp den först efter projektet är klart. Däremot ska jag snygga till bloggen lite och lägga in nån bild på mig själv kanske.
God natt

Inga kommentarer: