onsdag 30 juli 2008

Dag 52 - nya rekord

Tog ett lågpulspass idag, hade tänkt köra en mil, men det blev "bara" 6 km, vilket berodde på att jag hade en dålig dag. Dels känner jag av sviterna av gårdagens tempopass och dels så vilade jag inte så mycket efter jobbet och var rätt seg.

Jag har blivit så frälst på lågpulsjogg att jag bara skulle vilja köra det, men samtidigt är det trevligt att jogga tillsammans med nån ibland, så jag tänkte fortsätta med det då och då. Tänkte kanske köra det en gång i veckan och på max 5 km.

However, jag har återigen överträffat mig själv och har avverkat 72,1 km på en månad, förra rekordet var 60,5 km och det var förra månaden. En stor förklaring är lågpulsloppen som gör att jag kan springa både längre och oftare. Så det kan nog mycket väl bli över 80 km nästa månad.

Inga kommentarer: