onsdag 16 juli 2008

Dag 38 - vilodag

Igår blev det en 8,5 km promenad och idag en vilodag. Mitt mål är att komma iväg minst en gång till på gym denna vecka, och nästa vecka ska jag börja med två ggr i veckan och fortsätta så. Jag tror jag kommer att fixa det också.

Idag har jag vilat, men däremot blev det ingen kort vila efter jobbet som det brukar bli. Jag hade hoppats att jag skulle fixa dagen ändå och få lite grejer uträttade, men jag har mest känt mig som en seg zombie och nätt o jämt orkat tvätta. Jag känner mig dock piggare än jag gjort tidigare ggr då jag inte sovit/vilat efter jobbet, för då har jag ibland knappt kunnat hålla mig vaken, så det är trots allt framsteg. Och som jag nog har nämnt tidigare så har jag känt mer och mer energi de senaste veckorna, så det går sakta men säkert framåt.

Jag hade tänkt skriva lite om GPS-trix och hacks, men eftersom jag ännu inte hittat tid eller ork till det så blir det lite länkar så länge, men jag återkommer med expriment.

Dessa två länkar är beskrivningar på hur man med sin Garmin 205/305 på ett snitsigt sätt kan få upp sina löparsträckor i Google Maps (alltså inte Google Earth). Att rita upp sin rutt på Google Earth finns det inbyggt stöd för i Garmins mjukvara, men GE:s satellitkartor över medelstora svenska städer är extremt suddiga och därför blir det en rätt meningslös funktion. Men Google Maps har både detaljerade satellitbilder och framförallt riktiga kartor. Så det är ju häftigare att få upp sin språngtur i dem, speciellt om man sprungit på gator och vägar. Nåväl här är länkarna:
http://www.sport-gadgets.com/how-to-map-your-forerunners-workout-on-google-maps/
http://www.gpsvisualizer.com/

Tack Gurko för länkarna! Jag fick även ett hack av honom för att kunna visa eniros kartor i Google Earth, rätt tufft :)

Nej nu måste jag hämta upp tvätten och så hoppas jag på nya krafter imorgon.

Inga kommentarer: