söndag 13 juli 2008

Dag 35 - vägning 6

Nuvarande Vikt: 81.1
Förändring från förra veckan: - 0.4 kg
Förändring totalt : -2.3 kg

Det går åt rätt håll, men det går i snigelfart. Är ganska missnöjd måste jag erkänna, men knappast uppgiven. Jag har ju trots allt skaffat gymkort under förra veckan och det kan förhoppningsvis ge lite bättre viktresultat framöver, samtidigt som en viss uppgång kan ske pga lite mer muskler kanske.

Men viktnedgången har gått väldigt sakta tycker jag. Å andra sidan har jag fått en hel del bra tips under tiden, och tar jag till mig dem och försöker skärpa mig lite extra när det gäller kost framförallt, så kanske det kan hända nåt. Jag hoppas det...

Just nu är Maffetonemetoden intressant, och med hjälp av pulsklockan ska jag testa den. Mer om den och GPS-grejer imorgondagens blogg. Nu är det hög tid att sova.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hallå! Hoppas du haft en bra helg och njutit av vädret =)

Utfall med hantlar, man kan börja utan hantlar för annars får man en fruktansvärd träningsvärk fast det inte känns så mycket. Stå upp som vanligt, tag sedan ett stort steg fram med ena benet och "doppa" ned knät i golvet, antingen kan man "gå" med sådana steg eller stå kvar med knät i golvet som man sedan höjer utan att flytta fötterna. Hehe hoppas du förstår lite i alla fall, gör bara 2 x 6 reps på vardera ben i början för man får en grym träningsvärk fast det inte känns så mycket i benen just då under tiden!

Vågen går ju åt rätt håll i alla fall och det är jätte bra! Dock tänker jag eftersom det gått ett antal veckor om du inte ska mäta dej för att se om det hänt något på måttbandet? Hoppas du får motivation till styrketräningen för det är bra för kroppen men man måste även ha lusten till den =)

Tobias sa...

Tjena! Jo, tack jag har haft det fint :) Hoppas du har haft det fint också!

Hmmm, ja jag tror jag förstår (lite) ;) Jag antar att man ska doppa ned det knät man inte går fram med, i marken(?). Ska testa det iaf :)

Ja, det går ju åt rätt håll även om det går sakta :/ Jag har försökt mäta mig med måttband, men har svårt att mäta på samma ställe varje gång. Hursomhelst verkar det inte hänt så mycket vad jag kan se när jag mäter mig runt magen. Fast samtidigt känner jag mig något smalare, kanske bara är önsketänkande iofs. Träningen tror jag att jag kommer att få rutin på, det brukar vara segt för mig att komma igång bara.