tisdag 29 juli 2008

Dag 51 - tempopass

Körde ett snabbt lopp idag med M. för första gången på länge, 7.1 km blev det. Visserligen var det varmt och kvavt idag, men det är faktiskt mycket skönare och roligare att springa lågpulsjogg. Nackdelen med lågpulsträning är att det knappt går att träna tillsammans med någon då, isåfall måste man ligga på väldigt lika nivå skulle jag tro. Hursomhelst så tycker jag mig se att min snittpuls tenderar att minska för de tempolopp jag kört senaste månaden, så har man tur kanske man kan pressa ner snittpulsen tillräckligt för att kunna springa snabbare.

Har gjort två livsförändrande inköp den senaste veckan. Ett styck joggingskor, Asics, som kostade ca 900 på rea. Det är det mesta jag lagt på ett par joggingskor, men det är det nog värt. De verkar bra och funka fint för mina fötter. Provade dem idag för första gången och jag studsade fram. Det andra jag köpt är Phillipe Maffetones bok, har bara öppnat boken, men ser fram emot att plöja igenom den.

I övrigt har jag två dagar till semester, tre dagar till stugvistelser med goda vänner och en månad till plugg på halvfart. Idag blev jag erbjuden ett gäng ormar i formalin på jobbet, fast formalinet hade dunstat bort. Jag tackade nej.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hallå! Duktig du är som joggar 7 km =) Tror på dej och lågpulsträning är riktigt bra att bygga upp sin grund med så kroppen vänjer sig sakta men säkert. Ååå nu får jag alldeles spratt i kroppen och vill ut och springa, får inspiration från dej ;) Men jag väntar nog till imorgon då det blir styrketräning idag =). Härligt med semester och se till att vila upp dej nu. Ska du oxå börja plugga? Vad blir det för något? Massor med lycka till i veckan med träning, jobb och allt ;)

Tobias sa...

tackar tackar :)

ja det ska bli skönt med semester, har du nån?

jag ska läsa in lite arkivkunskap under det kommande året, på 50% och jobba 50%, om jag orkar. det ska bli kul :)