torsdag 3 juli 2008

Dag 25 - hur man misslyckas med nudlar

Senaste dagarna har varit rätt inaktiv och det är dels för att jag vill känna mig helt redo inför loppet imorron, och enligt de som vet, så ska man inte träna dagarna innan man springer. Jag har haft lite abstinens och framför allt har det känts fel att inte göra något fysiskt på flera dagar. Det är märkligt hur ens måttstock kan förändras; för ett par år sen så hade jag tyckt det varit en jättebedrift att springa två korta lopp på en vecka, men nu känns det nästan lite mesigt att bara ha sprungit i tisdags och så imorron, fast om jag springer lite på söndag också så känns det rätt okej ändå. Jag skulle ju kunna ha styrketränat lite, men det är ju så tråkigt.

Idag tänkte jag istället göra nåt vettigt genom att laga till nån bra mat, och tog ett recept från spring-annas blogg. En nudel-wok. På nåt mirakulöst sätt så lyckades jag att misslyckas även med att koka nudlar. Jag tänkte att jag skulle göra flera saker samtidigt, och glömde av nudlarna som kokade ca 10-15 min för länge. När jag skulle woka grönsakerna så tänkte jag köra lite "på en höft", vilket resulterade i att grönsakerna nästan badade i olivolja, det blev krossade tomater istället för passerade (dubbelt så mycket som det skulle vara dessutom) och när jag öppnade skafferiet fick jag syn på ett par burkar kokosmjölk som jag köpte nån gång bara för att de var så billiga. Jag kände mig lite vågad och tänkte att "kokosmjölk brukar man väl ha i wokade grejer?" och hällde i en burk tillsammans med grönsakerna och de krossade tomaterna. Det slutade med nån mystisk soppa tillsammans med sönderkokta grötiga nudlar. Mmmmm!

However, jag känner mig grymt laddad inför loppet imorron och känner mig så bra i benet som jag känna mig. Har dessvärre suttit i samma rum som en förkyld person nästan hela dan på jobbet idag. Men än så länge känner jag inte av nåt och det är snart bara 21 timmar kvar.

1 kommentar:

Anna sa...

Haha hur kan du lyckas med det ;) Men träning ger färdighet så det kommer gå bättre nästa gång om du vågar dej på det! Hoppas loppet gick bra igår och att du uppnådde nått av ditt mål =) Jag håller på och gör en cheescake som är lite kcal snålare så jag ska återgå till det nu ;) Ha en fortsatt bra helg!