söndag 24 augusti 2008

Dagg 77 - vägning nr 12

Nuvarande Vikt: 80.4
Förändring från förra veckan: + 0.5 kg
Förändring totalt : -3.0 kg

#¤%&! Motgång och uppgång för andra veckan i rad. Verkligen illa. Jag vet inte exakt varför, men har mina teorier. Ska inte ta dem just nu, för jag är trött och tänkte försöka mig på uppåt 8 timmars sömn för en gångs skull. Men under helgen har jag läst en hel del Maffetone och förstår att jag tränat helt fel fram till jag började köra lågpulsträningen, men inte ens helt rätt då heller.

Ironiskt nog så kommer jag nog ha läst klart boken och lärt mig hur man ska träna, lagom till det här projektet är över. Men kanske blir det ett annat projekt då. Men jag ska ta lärdom av det jag läst plus de tips jag fått av er kära bloggläsare, de veckor som är kvar.

Ska som sagt inte skriva nåt långt inlägg nu, men analyser kommer imorgon och då börjar även en lite annorlunda träningsvecka och så ska jag bokföra vad jag äter, bara för att kunna se om kosten verkligen är nåt problem. Ska även testa på att köra en pulshöjande aktivitet en gång i timmen för att hålla uppe ämnesomsättningen/förbränningen. Men framförallt en annan form av träning. Värt att notera är dock att under de två veckor jag gått upp så har jag kört nästan bara anaerobisk träning och nästan ingen aerobisk, och det stämmer med Maffetones teorier. Förvisso har kostvanorna inte varit de bästa heller. Mer om det senare, nu sömn!

Inga kommentarer: