onsdag 13 augusti 2008

Dag 66 - cykeltur

För ovanlighetens skull tog jag en cykeltur på en timma idag. Jag har bara en gammal cykel och är inte så mycket för långdistanscykling, men jag ville göra nån aktivitet som var lite mer ansträngande än promenad, men mindre ansträngande än jogging och då passade cykling bra. Det var helt ok, men tror inte jag kommer göra om det speciellt ofta.

Efter några timmar fick jag lust att ta en lång joggingtur också, eller testa att springa mitt snabbaste på 5 km, för snart närmar sig ju blodomloppet. Men jag känner mig inte helt ok i knät än och jag påminde mig om de visa och kloka kommentarskorna i förra inlägget, och tog det istället lugnt och nöjde mig med cykelturen som inte var fy skam den.

Trots semester har det hänt en del jobbiga saker som slukat energi, och på det har jag "tröstat" mig med chips, godis och diverse andra onyttigheter. Så jag är inte så optimistisk inför nästa vägning, men på måndag tänkte jag börja köra hårdare och striktare tag igen. Men fram till dess kommer jag vara något i obalans.

1 kommentar:

Anna sa...

Skönt att du tog en cykeltur och bra gjort att du ej tog en löptur för kroppen behöver vila oxå;) Ibland behöver man break från allt ihopa, hoppas du kommer laddad veckan som kommer och att det går bra =)