söndag 17 augusti 2008

Dag 70 - vägning nr 11

Nuvarande Vikt: 79.9
Förändring från förra veckan: + 0.4 kg
Förändring totalt : -3.5 kg

Fan också. Det blev en uppgång igen, trots att jag haft semester och allt, eller kanske på grund av att jag har haft semester. 10 veckor av 14 har gått och jag är bara halvvägs. Klarar jag av att spurta de sista veckorna?

Jag är iofs inte alls förvånad, jag har inte varit så duktig under semestern, varken med motion eller andra grejer. Jag kan dels skylla på ett knä som inte känns bra och som gör att jag känner att jag vill vila extra mycket. Men framförallt beror det på att jag tagit tag i en del riktigt jobbiga grejer på semestern. Jag vet att det är fel tid att göra det då, men jag har inte riktigt haft tid eller energi tidigare. De senaste veckorna har varit bland de tyngsta på flera år tillomed, även om de innehållit en hel del trevligheter också, som sig bör på en semester. Men de jobbiga sakerna är såna som bara måste gås igenom för att det ska bli bättre sen, så jag börjar se ljuset i tunneln, även om kommande vecka kanske kan bli jobbig också. Det handlar om privata saker som inte kan nämnas här.

However. Ljuset i slutet av tunneln består av flera olika ljuskällor:
1. Om några veckor börjar jag ett nytt liv då jag pluggar 50% (distans) och jobbar 50%
2. Jag kommer återigen få bättre månadsinkomst, pga att jag går upp till 100% och får lön för heltid.
3. Blodomloppet på torsdag, tillsammans med goda vänner

Imorgon blir sista joggen innan blodomloppet, och det ser jag fram emot. Har dock ännu inte bestämt mig om jag ska ge järnet eller trivseljogga med de andra kompisarna. Vill helst ge järnet, men man kanske borde vara lite social också.

Men på måndag blir det nya tag, med träning, rutiner och annat.

6 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas du snart mår bättre och att allt löser sig till det bästa! Som du säger så löser sig det alltid på något sätt och bra med förändringar till hösten dock när man ej mår hundra procent bra så kan man kanske inte alla gånger ge järnet på saker som man skulle vilja. Om du vill kan du kanske föra kostdagbok , bara skriva upp det du äter per dag så kanske du ser om du stoppar i dej lite extra som man ej trodde från början? Självklart klarar du av att spurta i slutet nu =) Bara man har viljan så går allt eller nästan i alla fall ;)

Anonym sa...

Tror inte på viktspurt jag, det straffar sig i längden.

Utöka till 20 veckor vetja :)

Anonym sa...

Det där med pulshöjning varje timme, som vi pratade om häromdagen, det är ett tips för snabbare viktnedgång!

Tobias sa...

Tack för alla kommentarer!

Jag ska fundera över att skriva upp en kostdagbok, men det känns lite tråkigt samtidigt, även om det säkert är lärorikt.

Jag tror nog inte heller på slutspurter egentligen. Visst kan det funka, men kanske inte på lång sikt :/ Utöka till 20 veckor är iofs en intressant idé ;) Men jag ska först se hur nära jag kommer, sedan får jag se hur jag gör. Kommer hursomhelst inte lägga av helt efter dessa 14 veckor =)

3 minutersgrejen med pulshöjning ska jag testa! Men det är så svårt att komma ihåg det bara. Och svårt att göra på jobbet, men man kanske kan jogga lite i korridorerna :)

Anonym sa...

Sätt en klocka! /AK

Tobias sa...

ska köpa en äggklocka tänkte jag! höll på att bränna mig själv inne häromdan när jag lagade matlåda pga att jag inte hade nån äggklocka + att jag är glömsk + att jag inte bytt batteri på brandvarnaren :/