onsdag 20 augusti 2008

Dag 73 - dagen innan

Imorgon är det dags för blodomloppet 5 km. Det kommer att bli skoj. Kände mig inte alls laddad för nån vecka sen, men i måndags sprang jag och M. en tur på ca 8.5 km i ganska snabbt tempo och även om det var lite slitsamt så gick det bra och jag kände knappt av nånting i mitt knä, förutom de sista metrarna. Så det känns grymt. Om jag känner mig i bra dagsform i morgon så ger jag järnet och satsar på att komma under 24:30, men högre mål än så vågar jag inte sätta. Det var inte så längesen jag fick den tiden och den var ju ca 2 minuter bättre än väntat och det kändes som en absolut maxprestation då, så jag vet inte om jag är kapabel till att slå det nu, det blir nog väldigt svårt isåfall. Fast å andra sidan tycker jag att jag fått bättre uthållighet och det har gått hyffsat bra, så man ska aldrig säga aldrig. Om jag inte känner mig helt i form så tar jag det nog lugnare.

Idag kommer Mackan och vi kanske ska ta och reka banan lite då, om han har lust.

Inga kommentarer: