söndag 7 september 2008

Dag 91 - vägning nr 13 + 14

Det blev ingen vägning förra veckan pga att jag var bortrest några dagar. Tre av dessa dagar åt jag en hel del onyttig snabbmat till både lunch och kvällsmat, plus ett par onyttiga hotellfrukostar, och inte någon motion att tala om. Jag får skylla på att jag försökte hålla matkostnaderna nere genom att äta billigt (vilket dessvärre ofta är synonymt med onyttigt), och dagarna var så långa att jag inte hade någon energi till långpromenader ens, och dessutom regnade det rätt ihärdigt. Nåväl nog med bortförklaringar. Här kommer veckans resultat, som jag är rätt nöjd med, med tanke på omständigheterna.

Nuvarande Vikt: 79.8
Förändring från förrförra veckan: - 0.6 kg
Förändring totalt : -3.6 kg

Att komma ner ytterligare 3.4 kg på en vecka finns ingen poäng att ens försöka sig på, men jag hoppas ändå ta mig under 79-strecket, vilket jag tror är fullt rimligt. Den kommande veckan kommer jag att bara jobba 4 timmar om dagen, och sedan fritt disponera resten av tiden till studier, vilket innebär att jag lättare får tid till att planera in träning. Så jag har ganska goda förhoppningar både inför kommande vecka och kommande år, som alltså kommer att se ut så här.

Imorgon ska jag publicera mitt livsschema, version 2.0, här. Stay tuned.

Inga kommentarer: