fredag 5 september 2008

Dag 87 - statistik

Bara 11 dagar kvar av projektet och mitt mål ser ut att gå helt åt pipsvängen i dagsläget. Men jag har lärt mig en hel del på vägen, kommit igång med en hel del saker och förändrat mycket i livet. Så målet kommer säkerligen uppnås tror jag starkt på, men inte inom 11 dagar. Jag ska dock fortfarande göra mitt bästa för att komma så långt som möjligt de dagar som är kvar. Från och med lördag kommer jag ha betydligt bättre förutsättningar än tidigare också, så vem vet, det kanske kan bli lite mer drastiska förändringar den lilla tid som är kvar. Jag kan ju alltid köra en tarmsköljning, donera en njuren, tömma mig på en del blod genom att börja ge blod, etc, så kommer jag nog ner i min matchvikt. Närå, inget fusk här inte.

Jag tänker fortsätta att skriva dagbok i någon form, antingen på nätet eller för mig själv, för att dokumentera framgångar både prestationsmässigt och viktmässigt. Och tänkte bland annat en gång i månaden kolla hur jag ligger till j ämfört med andra joggare på jogg.se.

Dessa data är från slutet av augusti och de inom parentes är från slutet av juli. Procentsiffrorna i hakparentes är till för att kunna jämföra resultatet korrekt. Placeringen är ju i relation till antalet totalt registrerade, så man kan inte jämföra placeringen rakt över, men procentsiffrorna ger ett mått på vilken plats jag skulle legat på om det alltid varit 100 deltagare, kan man väl säga.

Totalt löpt i år: plats 1531 av 5824 [26.3%] joggare (1697 av 4928 [34.4%])
Totalt löpt nuvarande månad: plats 954 av 5824 [16.3%] (645 av 4928 [13.1%])
Personbästa tempo på minst 5km: plats 2405 av 5824 [41.3%] (2094 av 4870 [43.0%])

I övrigt återkommer jag med lite mer frekventare inlägg sista tiden som är kvar nu, och med lite större förändringar. Bland annat har jag senaste veckorna försökt utforma ett personligt "livsschema". Det är faktiskt version 2 av ett sådant. Den första versionen gick ut på att pressa in så mycket plugg och tid till egna projekt som möjligt, och så lite vila och dödtid som möjligt. Och det var ju inte så smart som jag trodde.. Nu ska jag planera in mer pauser och vila, och vara mer realistisk. Har fått en del idéer och uppslag efter att ha pratat med bl.a. C.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Snubbarna med nästan samma bloggnamn som du har, de gick ju vidare, de skriver ju varsin lubbarblogg idag.

Lustigt nog så upptäckte jag det första häromdagen, lustigt eftersom jag själv gjort en liknande migration och har en blogg som mest handlar om mitt lubbande, sedan mitten av juli.

Det är kanske lättare att fokusera vid löpningen och ta vikten vartefter och testa lite olika saker på vägen vad gäller kosten.

Jag såg att du också sprungit på motstånd, ibland säger kroppen ifrån. Men det är inte värre än att man får ge kroppen den vila den behöver och så på´t igen.

Kör hårt!

Tobias sa...

Tjena!

Ja, jag tror det är bättre att fokusera på att få in rutinerna först kanske och sen fokusera på vikten, eller så kommer det automatiskt. Tror att det kan vara en nackdel att kika alltför mycket på vågen och stressa fram nåt resultat.

Kör hårt du med! :)